Vi använder kakor (cookies) så overtornea.se ska fungera och kunna utvecklas. Läs mer om cookies.

Here you can choose in which language you would like to read our website. We are using Google Translate when translating content on this website.

Felanmälan vatten/avlopp

Ibland kan det uppstå fel och då måste du göra en utredning eller en felanmälan. Här kan du läsa om vart du skall vända dig om ifall du får problem med ditt vatten eller avlopp

Vattenläcka eller stopp i avlopp
När det uppstår en vattenläcka eller stopp i avlopp bör man först undersöka om felet i finns i den egna fastigheten eller om den är på det kommunala ledningsnätet.

Om det är en läcka eller ett stopp inne i din fastighet skall du anlita ett VVS-företag för åtgärd. Bor du i hyreshus skall du kontakta din hyresvärd/fastighetsägare.

Om felet du upptäckt finns på det kommunala ledningsnätet skall du göra en felanmälan till tekniska enheten.

Felanmälan under dagtid av VA-ledningar och pumpstationer görs till Arbetsledare VA & gator. Här hittar du mer information kring hur du felanmäler på kvällar och helger. 

Ej akuta fel, skicka e-post till; tekniska@overtornea.se

Fel på mätare
Om du upptäcker att det är fel i din vattenmätare skall du anmäla det till oss snarast. Vi gör en kontroll av mätare och vid behov byts mätaren ut.

Klagomål på dricksvattenkvalitet
Om du inte tycker att det kommunala dricksvattnet håller en god kvalitet kan du anmäla det till arbetsledaren på tekniska enhetens VA-avdelning.


Skriv ut